Kopia wsteczna

Dzisiaj wpis analizujący czas obecny w odniesieniu do przeszłości.
W20 długoterminowo:

Zaznaczyłem obraz obecnych spadków i skopiowałem w tył. Dlaczego? Zastanawiałem się nad tym ile razy indeks zawrócił w górę po tak gwałtownych spadkach. Wynik wyszedł druzgocący, osiągnął liczbę 0.
Jak w takim razie wierzyć, że sytuacja się odmieni? Nie wierzyć!
W najlepszym przypadku patrząc ex post osiągniemy poziomy 1500 -1300 (szeroki zakres wskazuję nie chcąc strzelać) Jeśli trafimy fatalnie, będzie 2000 pkt niżej od szczytu, a więc wynik 900 z paroma pkt ponad. Niestety, trzeba taki scenariusz zakładać. Zaczęliśmy bessę na bardzo niskich poziomach i jeśli szybko nie nadejdą symptomy hossy będziemy brnąc dalej, coraz niżej.

<--wskazuję możliwe poziomy.
Oczywiście istnieje pewne małe prawdopodobieństwo, iż dwa wyżej opisane scenariusze nie będą prawdziwe. Na ten wypadek polecam obserwować  obecną linię trendu omówioną z dniem wczorajszym.
Nie chodzi tutaj o wnikliwą analizę a zerknięcie raz na tydzień w wykres.
Jeśli trend się zmieni pojawią się szanse, dziś szans mało a zagrożeń mnóstwo.
Długoterminowo:  Ryzyko/Zysk 90/10.

Bardzo liczę na Wasze komentarze w celu przekazania: konstruktywnej krytyki i uwag do publikowanych wpisów, pomysłów na kolejne wpisy na blogu, propozycji współpracy, czy po prostu utwierdzenia mnie w przekonaniu, że warto prowadzić ten blog.
Zasady komentowania: rzeczowość, nawiązanie do tematu, brak wulgaryzmów. Komentarze nie spełniające tych warunków nie będą publikowane. Dozwolone jest linkowanie własnej domeny dowolną frazą.

4 ; Dodaj komentarz:

mglowitz 25 września 2011 08:52  

Dodatkowo biorąc pod uwagę Macd na wykresie tygodniowym jak i inne oscylatory i wskaźniki zgadzam się z powyższą tezą że w dłuższym okresie istnieje duże prawdopodobieństwo że wig20 spadnie do 1750-1800 pkt.

Krzysztof 25 września 2011 15:20  

zgadza się, uspokojenie na wskaźnikach, ich podciągnięcie w górę w obszarze konsolidacji, wolumen właściwy dla korekt wzrostowych w bessie, wszystkie czynniki uprawdopodobniają poziomy, które wskazujesz.

Wujek Dobra-Rada 12 października 2011 01:10  

Hoho! Ależ to rozrysowałeś! :O
Nie obstawiałem aż tak głębokich spadków, ba nawet nie wpadłem na taki potencjalny kanał spadkowy.
Na moim blogu również poruszyłem podobną problematykę, lecz stricte KGHM.
Rozrysowałem tam nieco inny kanał, ale również zakładający spadki.

http://wujek-dobra-rada.blogspot.com/2011/09/kghm-to-by-swietny-deal.html

oprócz tego nakreśliłem dwa możliwe scenariusze rozwoju sytuacji KGHM na najbliższy czas.

http://wujek-dobra-rada.blogspot.com/2011/10/dwa-scenariusze-dalszego-rozwoju.html

Proszę, rzućcie okiem i oceńcie bądź skrytykujcie.
Proszę również o udział w ankiecie na moim blogu.

Po lekturze 10%-rocznie mam już teraz mętlik w głowie... Wszędzie w mediach mówią o spadkach i bessie więc może to już czas na zakupy? Zwłaszcza, że wig_bud i wig_dev prawie na historycznych minimach?

Pozdrawiam
Wujek

Krzysztof 12 października 2011 08:00  

Wujku :)
Scenariusz mało prawdopodobny..ale :)
obserwuję trend parę innych rzeczy i klimat a ten ostatni nie napawa optymizmem :(

Prześlij komentarz

Skomentuj